Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanovení sazeb pojistného v neživotním pojištění
Ondrušková, Markéta ; Mertl, Jakub (vedoucí práce) ; Mazurová, Lucie (oponent)
Předmětem této diplomové práce je stanovit pojistné v pojištění od- povědnosti z provozu motorového vozidla. V práci jsou představeny jak přímé způsoby výpočtu pojistného, tak výpočty pojistného pomocí zvlášt' spočtené frek- vence škod a výše škod. Při stanovení pojistného je kladen důraz na využití zo- becněných lineárních modelů, jejichž teorie je rovněž v práci popsána. Vyložené přístupy jsou aplikovány na reálná data a porovnány, následně je zvolen finální model pro výpočet pojistného. Nakonec je stanoveno výsledné pojistné se zahr- nutím IBNR rezervy a nákladů. Klíčová slova: zobecněný lineární model, frekvence škod, výše škod, netto- pojistné, bruttopojistné, pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla, bonus-malus. 1
Matematické modelování v neživotním pojištění
Zajíček, Jakub ; Bílková, Diana (vedoucí práce) ; Bohatová Chládková, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá matematickým modelováním v neživotním pojištění. Cílem této diplomové práce je analýza vybraných matematických modelů, které jsou v oblasti neživotního pojištění široce využívány pro potřeby odhadu základních charakteristik pojistného kmene, cenotvorby nebo stanovení výše regulatorního kapitálového požadavku. Konkrétně se diplomová práce zabývá modely počtu škod, modely výše jednotlivých škod, modely výše celkové škody a zobecněnými lineárními modely, které jsou v neživotním pojištění používány pro potřeby tarifní analýzy. V teoretické části jsou vybrané matematické modely nejprve definovány a poté v praktické části aplikovány na reálná data. Praktická aplikace byla provedena s využitím programového prostředí R. Ukázalo se, že parametry modelu odhadnuté metodou maximální věrohodnosti jsou kvalitnější, než je tomu v případě momentové či kvantilové metody. Srovnáním metod odhadu distribuční funkce výše celkové škody bylo zjištěno, že jednotlivé metody vedou ke srovnatelným výsledkům. To je dáno zejména velkým počtem dostupných pozorování. V oblasti tarifní analýzy bylo zjištěno, že dvěma faktory, které nejvíce ovlivňují relativní rizikovost klientů, jsou věk řidiče a místo řidičova trvalého bydliště.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.